Título

Contingut relacionat

Galería

ANTONIO GARCÍA. Retrat de mig cos de Joaquín Sorolla amb bata de treball . 1903. ES.462508.ADPV / Col·lecció Boldún , imatge nº 07.337
ANTONIO GARCÍA. Retrat de Joaquín Sorolla Bastida assegut davant d'una tassa de cafè i licors . 1904. ES.462508.ADPV / Col·lecció Boldún , imatge nº 07.347
ANTONIO GARCÍA. Clotilde amb para-sol , pintura de Joaquín Sorolla Bastida . 1904. ES.462508.ADPV / Col·lecció Boldún , imatge nº 07419
ANTONIO GARCÍA. " Maria malalta a El Pardo" , pintura de Joaquín Sorolla Bastida . 1906. ES.462508.ADPV / Col·lecció Boldún , imatge nº 07423

Videos

Antonio García, Salvador Pascual Boldún i Fernando Pascual Martorell
Col·lecció Boldún

La Col·lecció Boldún està composta per negatius fotogràfics d'Antonio García, Salvador Pascual Boldún i Fernando Pascual Martorell, directors successius de la Casa García.

ANTONIO GARCÍA. Retrat de Joaquín Sorolla Bastida assegut davant d'una tassa de cafè i licors . 1904. ES.462508.ADPV / Col·lecció Boldún , imatge nº 07.347
1888 - 1960
544 fot.
ES.462508.ADPV / Col·lecció Boldún
La Col·lecció Boldún està composta per negatius fotogràfics d'Antonio García, Salvador Pascual Boldún i Fernando Pascual Martorell, directors successius de la Casa García, galeria situada durant prop d'un segle en el número 10 de la plaça de Sant Francesc (després d'Emilio Castelar i del Caudillo) a València. El conjunt va ser adquirit l'any 2000 a Isabel Orellana Bonet, vídua del tercer dels fotògrafs.
 
La col·lecció està formada per 544 negatius de gelatinobromur sobre plaques de vidre i cel·luloide de gran format o format mitjà que conté imatges realitzades en estudi entre 1888 i 1960.
 
Les fotografies realitzades fins a 1918 són atribuïdes a Antonio García, l'iniciador del negoci i el seu mantenidor al llarg de la segona meitat del XIX. D'ell es conserven 83 imatges. La major part són retrats del seu gendre, Joaquim Sorolla, o reproduccions d'obres d'aquest artista.
 
Els negatius de Salvador Pascual Boldún, que es va ocupar de l'explotació comercial del negoci a la mort de García, es corresponen amb les dècades dels 20 als 40. D'aquesta època es conserven 321 imatges, moltes de les quals formen una bella col·lecció de retrats de toreros. També s'inclouen retrats de personatges il·lustres.
 
Fernando Pascual Martorell, fill de l'anterior, és responsable de les fotografies datades entre 1952 i 1960, any en què es va tancar la galeria. D'ell es conserven 55 imatges familiars.